SOLDOUT

ニューロノア《Jovovich》

¥180,000(税別)

ニューロノア《Jovovich》

販売価格
¥180,000(税別)

在庫 : 売り切れ

SOLD OUT

Size

72.7×53.0cm

Year

2023

Material

Silkscreen, Acrylic, Spray on Panel

情報で溢れる現代社会では、情報そのものの価値が
日々薄れるとともに、我々は自身のアイデンティティを
失いかけているように感じます。私は著名人をモティーフに、
その表情を大量の絵具で覆い隠したポートレート作品を
制作しています。著名人は情報社会のアイコンであり、
絵具を何度も塗り重ねる行為は溢れる情報のメタファーです。
表情を失ったポートレートは鑑賞者の記憶とつながり、
そこには鑑賞者自身にしか見えない独自の表情が
立ち現われます。私の作品が、鑑賞者の
アイデンティティを研ぎ澄まし、現代社会を
あるがままに見るトリガーになることを、
そしてより壮麗な未来を導く暗示となることを
願っています。ーニューロノア

In today’s information-overloaded society,
the value of information itself is diminishing day by day,
and we seem to be losing our own identity.
I create portrait works with the motif of celebrities,
covering their faces with a large amount of paint.
Celebrities are icons of the information society,
and the act of applying paint over and over again
is a metaphor for the overflow of information.
The portraits without facial expressions are
connected to the viewer’s memory,
and a unique expression that only the viewer
can see emerges. I hope that my work will
sharpen the viewer’s sense of identity,
trigger them to see contemporary society as it is,
and suggest a more magnificent future. ーneuronoa

2019年「National University of Arts George Enescu」
(ルーマニア)、2022年「Melting Pot」(バーニーズNY六本木店 /
東京)、「GEISAI #21」、
「Synestagia vol.4」(渋谷スクランブルスクエア / 東京)、
2023年「Synestagia vol.5」(渋谷Parco / 東京)、
「EYES_vol.2 Group ExhibitionPortrait show
by Emerging Artists」(帝国ホテルプラザ東京)、
「What Cafe Exhibition vol.25」(What Cafe / 東京)、
「Now You Know! vol.2」(Whimsy Works / 台北)
などグループ展に多数参加。
2022年ファッションブランド「HARE」、
画材メーカー「LIQUITEX」とコラボレーション。