山羊蔵 / YAGIGURA

山羊蔵のその他の作品は最下部をご覧ください

1989年東京都生まれ。
2015年女子美術大学大学院博士前期課程工芸研究領域修了。
2022「山羊蔵展2022」(デザインフェスタギャラリー / 東京)、2024年「山羊蔵展2024」(NGGギャラリー / 東京)など個展多数。
2020年「Salon Art Shopping Paris」(Carrousel du Louvre / フランス)、2023年「ART JAPAN 2023」(Petrie Terrace Gallery / オーストラリア)、2024年「TRUE COLORS」(Latrobe Art Space / オーストラリア)などグループ展多数。株式会社チャーム・ケア・コーポレーション、株式会社BACON、佐久市立近代美術館油井一二記念館にて作品収蔵。

Born in Tokyo in 1989.
Awarded MFA in Textiles, Ceramics and Glass course, from the graduate school of Joshibi University of Art and Design.
Solo exhibitions: 2022 “Yagigura Exhibiiton 2022” Design Festa Gallery (Tokyo); 2024 “Yagigura Exhibition 2024” NGG Gallery (Tokyo) and more. Group exhibitions & Art fair: 2020 “Salon Art Shopping Paris” Carrousel du Louvre (France); 2023 “ART JAPAN 2023” Petrie Terrace Gallery (Australia); 2024 “TRUE COLORS” Latrobe Art Space (Australia) and more. Collections: Charm Care Corporation; BACON CO.,LTD. (Tokyo) and Saku Municipal Museum of Modern Art (Nagano).

自然を生きる命には、生き残りを懸けた強さと、儚さを背負った美しさがあります。その姿を再現しようとしても本物には絶対に敵いません。だからこそ私は、立体芸術でしか表現しえない魅力を模索し続けています。しかし、学生時より続けてきた焼き物による立体作品制作には制約を感じ、ミクストメディアでの制作を始めたところ、土だけでも木だけでも金属だけでも作れない、ミクストメディアならではの表現にのめり込みました。私は焼き物の分野で培った素材の研究力や色彩感覚を生かしながら、石粉粘土、樹脂、繊維など、さまざまな素材を組み合わせることで、魅力ある独自の素材表現を日々研究しています。立体表現においては触れることができるカタチと同時に、空間という触れられないカタチも作ることができます。そんな立体を愛しています。死ぬまで好きなカタチを作っていることが夢です。

Life in nature has strength to survive and beauty that carries fragility. No matter how hard I try to reproduce it, I can never match the true nature. That is why I continue to search for the beauty that can only be expressed through three-dimensional art. However, I felt the limitation in the three-dimensional works I had been creating with pottery since I was a student. I began to create with mixed media and became obsessed with the unique way of expression it has, which cannot be created with a single material such as clay, wood or metal. I am constantly researching the unique expression that the combination of various materials, such as stone clay, resin, and fiber, creates while utilizing my material research skills and color sense that I have cultivated in the field of pottery. With three-dimensional expression, I can create both form, which can be touched and space, which cannot be touched. I love such three-dimensional expressions. My dream is to continue creating my favorite forms until I die.

ARTISTS