フラジール / FRAGILE

FRAGILEのその他の作品は最下部をご覧ください

1993年兵庫県生まれ。
2019年多摩美術⼤学美術学部統合デザイン学科卒業。
2024年「Little things」(銀座 蔦屋書店 / 東京)、2025年「こわれもの」(MITSUKOSHI CONTEMPORARY GALLERY / 東京)など個展多数。
2023年「Nine colors XVⅡ」(西武渋谷店 / 東京)、「LA ART SHOW」(アメリカ)などグループ展やアートフェアに多数参加。
2023年WATOWA ART AWARD 2023準グランプリ受賞。
2023年Cat’s ISSUE、2024年保護猫喫茶 necoma、2025年MOUSSYなどコラボレーション多数。

Born in Hyogo in 1993.
Graduated from the Department of Integrated Design, Faculty of Art and Design, Tama Art University, in 2019.
Solo exhibitions: 2024 “Little Things” Ginza Tsutaya Books (Tokyo); 2025 “Kowaremono” MITSUKOSHI CONTEMPORARY GALLERY (Tokyo) and more.
Group exhibitions and art fairs: 2023 “Nine Colors XVII” Seibu Shibuya (Tokyo), “LA Art Show” (USA) and more.
Awards: 2023 Second Grand Prize at the WATOWA ART AWARD 2023.
Collaborations: 2023 Cat’s ISSUE, 2024 necoma Cat Café, 2025 MOUSSY and more.

人間は、ときに無自覚に、ときに意図的に、動物たちの居場所を奪ってしまいます。バルーンのような薄い皮膜のボディしか持たない彼ら(Fragile creatures)は、ごく危ういバランスの中で生きている、あるいはかつて生きていた存在です。

本シリーズ『Fragile creatures』は、1980年代のポップアートやポストモダニズム、特にジェフ・クーンズの作品に影響を受けています。祝祭の場を彩る装飾品であり、大量消費の象徴でもあるバルーンという工業製品を引用しながら、現実には存在しないかたちへと置き換えています。
肌や毛、爪のように、遠目には同じに見えても、わずかに異なる個体差や不均質さ──
そうした微細な違いを、筆跡やエアブラシによる粒子的な描写で表現しました。
丸いフォルムがもたらす可愛らしさの印象により、内包された生と死のテーマや、生き物たちの置かれた状況は見過ごされがちで、多くの場合、彼らの「可愛さ」だけが切り取られているように思います。

私はこのシリーズを通して、避けがたく加担してしまう大量生産・大量消費の現実に揺れながら、私たちが繰り返している「いのちの消費」という行為を、平面上のビジュアルと、その背後にある構造を重ね合わせるかたちで提示しようとしています。

Humans, sometimes unconsciously and sometimes by intention, take away the habitats of animals. These “Fragile creatures,” whose bodies exist only as thin membranes like balloons, live—or once lived—in a state of precarious balance.
The series “Fragile creatures” draws inspiration from the pop art and postmodern movements of the 1980s, particularly from the works of Jeff Koons. By referencing balloons—industrial products that serve as decorations for festive occasions and symbols of mass consumption—I transform them into forms that do not exist in reality.
Like skin, fur, or nails, each surface may appear similar from a distance, yet subtle individual differences and irregularities emerge. I expressed these subtle differences through the granular textures created by brushstrokes and airbrushing.
The rounded forms evoke an impression of cuteness, often obscuring the underlying themes of life and death and the circumstances surrounding living beings. In many cases, only their “cuteness” is extracted and consumed.
Through this series, while wavering within the inescapable reality of mass production and consumption to which we are all complicit, I seek to present the act of “consuming life” by layering the visual surface with the underlying structures that sustain it.

紹介アイテム

ARTISTS