小林望美 / Nozomi Kobayashi

小林望美のその他の作品は最下部をご覧ください

1991年茨城県生まれ。
群馬大学教育学部美術専攻卒業。
2023年「サナギュトリウム」(MEDEL GALLERY SHU / 東京)、2024年「マー・マイン」(銀座 蔦屋書店 / 東京)など個展多数。2020年「阪急×アートコレクターズ ニュースター達の美術展」(阪急うめだ本店 / 大阪)、2021年「家入一真コレクション展 『表現へのシナジー』」(awabar kyoto)、2022年「開通60周年記念 『芸術に見る首都高展』」(O美術館 / 東京)、2023年「ブレイク前夜展」(Empathy Gallery / 東京)、「Study:大阪関西国際芸術祭」などグループ展やアートフェアに多数参加。

Born in Ibaraki in 1991.
Graduated from from Gunma University, majored in Arts education.
Solo exhibitions: 2023 “sanagyutrium” MEDEL GALLERY SHU (Tokyo); 2024 “mere mine” Ginza Tsutaya Books (Tokyo) and more. Group exhibitions: 2020 “Hankyu x ART collectors New Stars Art Exhibition” Hankyu Umeda Main Store (Osaka); 2021 “Kazuma Ieiri Collection Exhibition Synergy to Expression” awabar kyoto; “Fine Arts Collection of SHUTOKO Expressway, 60th Anniversary” O Art Museum (Tokyo); “Breakzenya” Empathy Gallery (Tokyo); “Study: Osaka Kansai International Art Festival” and more.

自己と他者の近似性や表裏一体性に着目し、誰にでも置き換え可能な匿名的な肖像画の表現を試み続け、2016年頃に木製パネルに描いたモザイク画を彫刻刀で彫るという独自の手法を確立しました。モザイク化は物質的な素材の解体のみならず、人々が無意識のうちに働かせてしまう先入観を剥ぎ取り、匿名性というゼロ地点への解放をもたらします。細かな粒子は個人を、その集合体で社会を表現し、集まることで初めて一枚の図が成立します。境界線を「彫る」行為は、個の強調や区別、存在を刻み込む意図をもって行います。また、仕上げに金継ぎを模した金属色の流し込みを行うことで、再生や修復、連帯などの意味を持たせています。それにより作品は、社会に存在する多様な個とそれを取り巻く環境との関わりにおける自律した接合点を例示し続けるのです。

I found my own method of expression, which I carve mosaic painting after painting them on wooden panels, around 2016 after experimenting with expressions of anonymous portraits which can be replaced to anyone, focusing on similarity and indivisibility of oneself and others. Pixelization not only deconstructs physical materials, but also strips away preconceptions that people unconsciously apply and liberates us to the zero point of anonymity. The fine particles represent individuals, the aggregation of these particles represents society, and when they come together a single picture will finally be formed. The act of “carving” the borderlines is done with the intention of emphasizing and distinguishing the individual and inscribing existence. In addition, by pouring the metal color as the finishing touch, imitating kintsugi, I add the meaning of rebirth, restoration, and solidarity. Through this process, my works can exemplify autonomous relationships between diverse individuals and the environment surrounding them.

ARTISTS